- 2021-02-16
- Kategória Blog
- Tags:
Van, aki a Manner nápolyit nem szereti? – Bécs
Vajon mi a titka, hogy vezeti a legnépszerűbb osztrák termékek ranglistáját 1890 óta? Hogy az emberek nem szűntek meg szeretni, és hogy a receptje is máig eredeti?
Sokan úgy vélik, a nápolyi Nápolyból ered, pedig kérem mekkora tévedés ez. Bár tagadhatatlan, hogy az olasz városhoz köze van, a szálak azonban Bécsbe vezetnek. Nevezetesen a Mannerhez. Ahhoz a bizonyos mogyoróval töltött nápolyihoz, mely épp csak egy falat, az aprócska kezekben is egy falat, és a szájban omlósan elolvad. Manner úr az ötletet egy bizonyos Pischingertől csente el.
A Pischionger-torta 1881-ben debütált és monarchia szerte kedvenc desszertté vált. A torta alapja az ostya lett, mely krémesen egymáshoz illeszkedett, egészen újszerű ízeket hozva be a piacra. Annak köszönhetően lett hamar közkedvelt, hogy nem volt romlandó, és szállítani is lehetett. Mannert ez ihlette meg, és innen már csak egy lépés kellett, hogy elsőként a világon a nápolyit piacra dobja. Az ötrétegű, mogyorókrémmel töltött édességet a vállalat alapítója, Josef Manner alkotta meg. Több mint százéves recept szerint készül mai is a híres és közkedvelt nápolyi.
Josef Manner eleinte csokoládéval és fügével kereskedett, ám a minőséggel nem volt elégedett, így vásárolt egy csokoládégyártó üzemet, hogy a termelést saját kézbe vegye. 1890-ben a Stephansdom mellett nyitott először üzletet, és maga a dóm lett a védjegye. Az volt a célja, hogy csokoládét mindenki számára elérhetővé és megfizethetővé tegye. Be is jött a szlogenje: „Csokoládét mindenkinek”.
Az első nápolyi „Neapolitaner Schnitte No. 239” néven került forgalomba. És valóban volt Nápolyhoz köze, de csak annyiban, hogy a mogyorót onnan szerezte be. 1898-at írtak, amikor legördült az a bizonyos, négyszög alakú szelet a gyártósorról. Ekkor indult a cég diadalútjára és lett a Manner az osztrák-magyar monarchia vezető édesipari vállalata.
Az egyik legismertebb európai kérdőíves oldal, a Marktforscher Marketagent, amikor arra keresett választ, melyik a legszimpatikusabb márka az osztrákoknak, a Mannerre adták a legtöbb igenlő választ, megelőzve olyan neves brandeket, mint a Wikipedia, vagy a dm. Egyébként azt tudtad, hogy a drazsét is Manner találta fel?
És még valami! Ki hinné, hogy a Manner aromazáró, piros szalaggal könnyen feltéphető csomagolása a mai napig mértékadó az ipari dizájn történelmében? A ma már klasszikusnak számító korszakalkotó megoldás, még most is tartja magát.
Fotó: saját
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Facebook csoporthoz: ITT