5 új állomással bővült a bécsi metró

Öt új megállóval bővült Bécs legrégebbi metróvonala. 4,6 kilométerrel hosszabb lett az U1-es, mostantól a metró végállomása Oberlaa lett a Reumannplatz helyett.

Az újonnan átadott metróvonal az osztrák főváros legnépesebb kerületének, Favoritennek, mintegy 21 ezer lakóját kapcsolja közvetlenül a belváros lüktetésébe. Az új végállomástól, Oberlaa-tól, mindössze 15 perc a város szíve, a Stephansplatz. Új fejezet kezdete ez az ott élők életében.

IMG_5449

Az U1 észak-dél irányba szeli át a fővárost, és a most átadott új szakasszal 19,2 kilométer hosszúra bővült a piros metróvonal, amivel rögtön a dobogó legfelső dobogójára ugrott, megelőzve az eddigi listavezető U6-ost. Napközben 5-7 percenként járnak a szerelvények, csúcsidőben a követési időszak 3 percre rövidül le.

IMG_5521

Mostantól új nevekkel kell megbarátkoznunk, a metrótérkép, a Reumennplatz-tól kezdődően, a következő állomásokkal bővült: Trostsrtasse, Altes Landgut, Alaudagasse, Neulaa és Oberlaa. Az új végállomáshoz közeledve felkúszik a metró a föld színére, másutt pedig 30 méter mélyen halad. Nézzük, milyen lett az új szakasz.

IMG_5499

IMG_5626

A Trostsrtasse, a 10. kerület, Favoriten, egyik legforgalmasabb utcája, mely összeköti a keleti és nyugati városrészt. Sűrűn lakott terület. A metró dizájnja sem újult meg, ismerősen fogad, ugyanolyan fehér, piros csíkokkal megszakított, mint másutt.

IMG_5665

IMG_5655

A következő állomás, az Altes Landgut, Favoriten egyik legnagyobb közlekedési csomópontja, ahol a legtöbb személyautó, és tömegközlekedési eszköz jár. Itt található Bécs második legnagyobb körforgalma a Praterstern után. Itt megy a legmélyebben a metró, és itt van Bécs leghosszabb mozgólépcsője. A metrószakasz legmélyebb pontja 30 méter a felszíntől számítva, felette pedig az autósztráda. Az utasokat három lift szállítja.

IMG_5614

Az Alaudagasse megállónál az észak-dél irányba futó legnagyobb út, a Favoritenstrasse alatt járnak a szerelvények. Az új állomás megnyitásával a sűrűn közlekedő 67-es villamos ezután rövidebb szakaszon jár majd.

IMG_5589

Neulaa állomáshoz közeledve a szerelvények felkúsznak a felszínre, méghozzá az egykor a Bécsi Nemzetközi Kertkiállítás (Wiener Internationalen Gartenschau 1974 in Oberlaa) miatt épített, régi vasúti sínekre.

IMG_5493

IMG_5512

Aztán már itt is a végállomás, Oberlaa. A földalatti vasút közvetlenül a neves Therme Oberlaa-nál, a meleg vizű forrásra épült fürdőkomplexum bejáratánál áll meg. És onnan már tényleg nincs messze, észak felé menve, Bécs egyik legszebb pihenőövezete, a Kurpark Oberlaa.

IMG_5444

IMG_5473

A metró végénél mentem ki, de ha a fürdőbe, vagy a parkba készülünk, az első szerelvényekbe szálljunk, és e hídon átmenve keressük úti célunk., különben így járunk.

IMG_5457

A beruházás, mely 600 millió eurót emésztett fel, legnagyobb nyertese a Favoritenstrasse bevásárlóutcája, melynek forgalmát ezután két irányból érkező tömeg generálja.

IMG_5686

Fotó: saját

Ha tetszett a poszt, csatlakozzon a Bécsi fekete Facebook közösségéhez: itt